Eerste weekend/ eerste spreekuur - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Geja Jol - WaarBenJij.nu Eerste weekend/ eerste spreekuur - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Geja Jol - WaarBenJij.nu

Eerste weekend/ eerste spreekuur

Door: Geja

Blijf op de hoogte en volg Geja

07 April 2014 | Togo, Kpalimé

De eerste week is voorbijgevlogen. Een heleboel gezien vorige week en de komende tijd volgt er nog veel meer. Afgelopen weekend hebben we boodschappen gedaan op de markt, waar je op zaterdag nog meer ogen overal moet hebben dan door de week. Gelukkig ging een bewaker van Cécile mee om boodschappen te dragen, want we hadden heel veel nodig. De rest van de zaterdag hebben we rustig doorgebracht, behalve een wat mindere ervaring toen ik heel dapper alleen ging wandelen. Een motor met een knappe jongeman stopte en wilde met me op stap. Ik deed eerst of ik hem niet begreep en daarna zei ik dat ik met mijn man hier was en niet mee wilde. Het maakte allemaal niet uit, ik kon toch gezellig mee om de stad te bekijken? Ik ben maar hard terug naar huis gelopen en ben van ellende de trap en mijn kamer gaan dweilen.
Zondag was veel leuker. Ken je de mop van de dokters die naar de kerk gaan? De dienst ging niet door... We waren om half zes opgestaan, want om zeven uur zou er een Franstalige kerkdienst zijn. Het was wel erg stil en de dienst bleek maar niet door te gaan. Het was wel afgekondigd, maar als je niet in de kerk bent, hoor je het dus niet.
Nou ja, niet getreurd, terug naar huis, kopje thee en een nieuwe poging. De kinderdienst om 9.00 uur in de Kathedraal. Bij aankomst kwam de pastoor al op ons af, de kinderdienst ging niet door. Er was wel een dienst in het Ewé, maar dat spreken we beiden zo slecht. Daar sta
je dan op zondagochtend op de Paasbest. Naar huis maar weer.
Vandaag is het maandag 7 april (Jantien, gefeliciteerd met je verjaardag). In de ochtend heb ik een aantal consulten meegedaan met de artsen van ASET. Het onderzoek lukt wel, maar de taal blijft lastig. De kinderen zijn erg lief en gewillig. Allerlei pathologie komt voorbij, vooral veel oren met cerumen. Er kwam een jongen, die aan een gespleten verhemelte was geopereerd met zijn vader en een zak avocado's. Heerlijk. In de middag heb ik het oren-uitspuitspreekuur gedaan. Toch handig, zo'n jeugdarts met verpleeghuiservaring. Nu ik dit schrijf is het half zes in de middag op het centrum van ASET. Het internet werkt hier gelukkig beter. Tot de volgende keer!

  • 07 April 2014 - 20:42

    Marjje:

    Hey mama,
    Zo te horen gaat het dus wel goed
    Groetjes uit zoetermeer
    ♡♥♡♥

  • 07 April 2014 - 21:12

    Margriet:

    Leuk om zo met je mee te lezen en leven.
    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag!
    Gr,
    Margriet

  • 07 April 2014 - 22:41

    Annemarie:

    Je maakt toch van alles mee! Dikke knuffel.

  • 08 April 2014 - 08:08

    Sofie:

    Hoi Gea, wat leuk om je zo even te 'volgen'! Heel veel succes met je werk daar, met voortdurende 'verrassingen' kennelijk. Goed dat je die man hebt weten af te wimpelen. Groet, Sofie

  • 08 April 2014 - 08:50

    Marit Hengevelt:

    Heerlijk om je te kunnen volgen!
    grtjs Marit

  • 08 April 2014 - 12:26

    Henriëtte Bots:

    Hoi Geja
    Wat leuk om zo te kunnen volgen wat je allemaal doet
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende verslag
    Succes, veel plezier
    groeten, Henriëtte

  • 08 April 2014 - 12:43

    Els:

    Hoi Geja,

    Leuk die verhalen, ik blijf het volgen.
    Succes verder.

    Groetjes Els

  • 08 April 2014 - 19:47

    Hans En Stien:

    Hallo Gea!
    Leuk om jouw verslagen te lezen. Vandaag erg aan je gedacht, want ik heb mijn oren laten uitspuiten. Er ging weer een wereld voor me open! We wensen je een heel fijne tijd, waarin je ongetwijfeld veel nieuwe ervaringen zal opdoen. We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Stien.

  • 08 April 2014 - 21:12

    Marjolein:

    Wow, wat maak je veel bijzondere dingen mee. Erg leuk om te lezen wat je zoals doet, ziet en onderneemt.
    Ga zo door!

    Lieve groet,

    Marjolein

  • 09 April 2014 - 21:08

    Jantien:

    Hallo Geja, bedankt voor je felicitaties! Het is lang geleden dat ik een felicitatie uit Afrika kreeg!
    Succes met je werk enne... niet meer alleen op stap hè!

    Groetjes, Jantien.

  • 11 April 2014 - 10:56

    Leonie:

    Ha Geja,

    Wat onzettend leuk om jou verhalen zo mee te lezen! Ook de foto's zijn super:-)
    Wat een ervaringen doe jij op, geniet ervan!

    Lieve groet, Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geja

Samen met mijn oud-collega Cécile Schat ga ik een enorm spannende reis maken naar Kpalimé, Togo, West-Afrika. Afgelopen jaren heb ik de opleiding tot jeugdarts KNMG gevolgd en nu hoop ik de opgedane kennis in praktijk te kunnen brengen.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 14662

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 09 Mei 2014

De schoolarts komt naar je toe!

Landen bezocht: